
Не гражданите да отиват при омбудсмана в неговия кабинет, а омбудсманът да отива при гражданите. Това е първият ми приоритет, ако бъда избрана за обществен защитник, това и правих през първия си мандат.
Това заяви кандидатът за национален омбудсман Мая Манолова в своя позиция в социалните мрежи. По нейни думи, общественият защитник не е регистратура или чиновник. Според нея той трябва да бъде гласът на хората, който се чува силно и отчетливо и който води до решаване на проблемите, които вълнуват българските граждани.
“Убедена съм, че за да защитава ефективно правата на гражданите, омбудсманът трябва да бъде и в институциите, в които се обсъждат и решават техните проблеми, и в приемната, където да чуе всеки потърпевш, но най-вече на терен – там, където проблемите се случват в реалния живот” - сподели Манолова.
Тя заяви, че ако бъде избрана за омбудсман, ще приема жалби, ще изслушва всеки човек, ще огласява проблеми, когато е необходимо, но и ще търси решения. Манолова допълни, че ще настоява за действия от страна на институциите и няма да спира, докато проблемът не бъде решен.
“Той трябва да бъде камбана, която да алармира всеки път, когато са нарушени човешки права, трябва да бъде гласът на гражданите, който да се чува и да води до решения, а не просто до регистриране на поредната жалба” - категорична е тя.
Манолова: Ще бъда омбудсман на терен, който ще пресреща проблемите на гражданите
Не гражданите да отиват при омбудсмана в неговия кабинет, а омбудсманът да отива при гражданите. Това е първият ми приоритет, ако бъда избрана за обществен защитник, това и правих през първия си мандат.
Това заяви кандидатът за национален омбудсман Мая Манолова в своя позиция в социалните мрежи. По нейни думи, общественият защитник не е регистратура или чиновник. Според нея той трябва да бъде гласът на хората, който се чува силно и отчетливо и който води до решаване на проблемите, които вълнуват българските граждани.
“Убедена съм, че за да защитава ефективно правата на гражданите, омбудсманът трябва да бъде и в институциите, в които се обсъждат и решават техните проблеми, и в приемната, където да чуе всеки потърпевш, но най-вече на терен – там, където проблемите се случват в реалния живот” - сподели Манолова.
Тя заяви, че ако бъде избрана за омбудсман, ще приема жалби, ще изслушва всеки човек, ще огласява проблеми, когато е необходимо, но и ще търси решения. Манолова допълни, че ще настоява за действия от страна на институциите и няма да спира, докато проблемът не бъде решен.
“Той трябва да бъде камбана, която да алармира всеки път, когато са нарушени човешки права, трябва да бъде гласът на гражданите, който да се чува и да води до решения, а не просто до регистриране на поредната жалба” - категорична е тя.