Начало/Мая Манолова: Мерките на Десните съвпадат с програмата, която пишем с гражданите

Мая Манолова: Мерките на Десните съвпадат с програмата, която пишем с гражданите

16.09.2019

София е в политическо задръстване, смяната на модела изисква общи усилия

„Подписваме платформа за управление с Десните, защото основните политики, заложени в нея, са заложени и в проекта на програмата за управление, която подготвям заедно с гражданите и ще представя следващата седмица. Аз пиша моята програма за управление на София заедно с гражданите и вече проведох множество срещи с граждански организации. Днес си поставяме обща цел с общи усилия да променим модела на управление.“

Това каза гражданският кандидат за кмет на София Мая Манолова по време на срещата си с формации от десния и десноцентриския спектър – ДБГ, ЗНС, „Път на младите“ и НДСВ.

„Целта на моята програма е да се начертаят конкретни мерки за постигане на добро управление със и за гражданите, със и за столичани, защото управлението на София през последните 10 години не е добро“, допълни Мая Манолова.

Тя припомни, че е подписала и други важни документи с партньори като меморандума с гражданската инициатива „Обединена София срещу презастрояването“, което включва инициативните комитети от различни столични райони, които се борят за чиста и зелена София, и за това, междублоковите пространства да не бъдат презастроявани.

„Въпреки средствата, които се осигуряват от централния бюджет, София не е подреден, чист, зелен, светъл и прозрачен град. Напротив, София диша трудно, в политическо задръстване е. Тя не се управлява прозрачно и парите на гражданите не се харчат ефективно. Има сериозен проблем с модела, по който се управлява градът, и подкрепата на граждански организации, на партийни и безпартийни граждани, на леви и десни, е за промяна на този модел“, подчерта Манолова.

Тя постави акцент и върху факта, че основните приоритети в програмата, която подготвя с гражданите, са насочени към почетна и светла София, към публично и прозрачно управление с гражданите.

„Електронното управление значи да има само едно гише, което всеки столичанин да носи в джоба си, електронни референдуми, които да осигурят участието на гражданите във вземането на решения за столицата, пълна публичност и прозрачност при обществените поръчки чрез електронни търгове. Концепцията за „умен град” е с хоризонт следващите един до два мандата. За това време София трябва да стане умен град”, категорична бе Манолова.

„София – чиста и зелена” е кауза не само на младите, но и на всички столичани – истинско и реално осигуряване на чист въздух, без задръствания, достъп до Витоша. Това ще бъде едно от предизвикателствата, които ще запишем с гражданите в програмата ми. Модерни решения за развитието на града, които са срещу презастрояването, са и София да се развива на север чрез един ясен и модерен план“, каза гражданският кандидат за кмет на София.

По думите ѝ столицата трябва да бъде на хората, да се осигури развитие на кварталите, да има спортни центрове и съоръжения, детски площадки във всеки район, детска градина за всяко дете и възможности за достоен живот както на възрастните хора, така и да се даде шанс за бързо и лесно развитие на бизнеса на младите столичани.

„Има съвпадане на идеите и задачите, на политиките, които предлагат от център-дясно коалицията, с която днес сме на една маса. Сигурна съм, че заедно ще работим за тяхното реализиране. Възлагаме не условия и абстрактни политики, а конкретни задачи и план за работа, и това означава много работа, която ще започнем от първия ден в Столична община“, заключи кандидат-кметът.

Манолова подписа с десните следния документ:

ПЛАТФОРМА ЗА ГРАЖДАНСКО УПРАВЛЕНИЕ
НА СОФИЯ

Ние, представителите на партиите и формациите от десния и дясно-центристкия спектър,

• ПП „Движение България на гражданите“
• ПП „Земеделски народен съюз“
• ПП „Национално движение за стабилност и възход“
• „Път на младите“

от една страна, и от друга,
гражданският кандидат за кмет на столицата Мая Манолова,
демонстрираме политическа воля за обединение около настоящата

ПЛАТФОРМА ЗА ГРАЖДАНСКО УПРАВЛЕНИЕ

като се ангажираме да изпълняваме следните политики за подобряване на живота на гражданите на Столична община, отразяващи дясно-центристката визия за нов модел на управление:

1. Въвеждане на дигитална община, в която всички общински административни услуги могат да се предоставят по електронен път. Всяка преписка и нейното разпореждане ще са проследими онлайн.
2. Категоричен ангажимент за неувеличаване на местните данъци за гражданите.
3. Въвеждане на по-справедлива методология при изчисляване на „такса смет“ – преминаване към модела „замърсителят плаща“.
4. Намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса. Намаляване числеността на чиновниците с поне 10% и провеждане на тестове за професионалната им компетентност.
5. Извършване на независим външен одит на общинските дружества за установяване на корупционните практики в управлението им, които натоварват сметките на гражданите.
6. Борба с явните и скрити форми на картелност и монополизъм чрез подобряване на прозрачността в обществените поръчки и спиране на дискриминацията на малки и средни предприятия. По този начин ще се повиши конкуренцията и ще спре изкуственото завишаване на цените на стоките и услугите, за които се плаща с публичен ресурс.
7. Пренасочване на поне 50 % от инвестиционните разходи от курортна инфраструктура (аквапаркове, кашпи, шадравани и др.) към основна транспортна мрежа - околовръстен път, вътрешни рингове, естакади, пешеходни надлези и подлези и др.
8. Компенсиране на собствениците на имоти, които са отредени за междублокови пространства или зелени площи, с равностойни общински имоти или суми от държавния и общинския бюджети, за да се запазят настоящите общи пространства и да се даде възможност за изграждане на нови паркове.
9. Промяна на модела на управление на „Топлофикация“ и премахване на политическия чадър над него с цел подобряване на работата и качеството на услугата за гражданите, както и за преодоляване на задлъжнялостта му в размер на над 835 млн. лв.
10. Изработване на аудиовизуална карта с нишите за инвестиране в столицата и системното ѝ публикуване на страниците и в рубриките на световните бизнес-медии.
11. Започване на програма за цялостно възстановяване на тротоарите в София и освобождаването им от паркирали автомобили.
12. Насочване на средствата, събрани от Синя и Зелена зона към същинското решаване на проблема с паркирането чрез изграждане на паркинги извън платното за движение.
13. Преодоляване на кризата с недостига на места в детските градини, включително и чрез предвиждане на стимули за изграждане на частни детски градини и други форми.
14. Предприемане на конкретни мерки за чистотата на въздуха и гарантиране на чиста и безопасна среда за живот и икономическо развитие, присъщи на всеки съвременен столичен град.
15. Безусловна защита на свободата и сигурността на гражданите, както и на техните права, включително личното достойнство на всеки човек.
16. Подобряване на транспортната схема в столицата и нейните райони с мерки, както следва, но не само:
• съобразяване на маршрутите на обществения транспорт с нуждите на гражданите в съответните райони;
• откриване на повече линии за нощен транспорт за необхванатите към момента квартали;
• подобряване условията на труд и възнагражденията на заетите в системата на градския транспорт;
• въвеждане на единен билет с електронен вариант и справедлива цена, валиден поне 75 минути, за целия обществен транспорт в столицата;
17. Децентрализация на отговорности и ресурси към районните администрации.
18. Създаване на непосредствена връзка между управлението на града и неговите жители чрез допитвания и реални обществени обсъждания, провеждани чрез електронни системи, по важните за столичани въпроси.

В РЕЗУЛТАТ НА ГОРНИТЕ, НО И ДРУГИ ДЕСНИ И ДЯСНО-ЦЕНТРИСКИ ПОЛИТИКИ
ДО КРАЯ НА ПРЕДСТОЯЩИЯ УПРАВЛЕНСКИ МАНДАТ
СОФИЯ ТРЯБВА ДА ИМА:

1. Изцяло завършен околовръстен път на столицата и започнати вътрешни рингове.
2. Нито едно дете няма да бъде в списък за чакащи за детска градина деца.
3. Изцяло електронни административни услуги, достъпни дистанционно от гражданите и бизнеса.
4. Буферни паркинги до метростанциите в периферията на града.
5. Изграждане, включително и с публично-частно партньорство, на паркинги за поне 100 000 автомобила.

Тагове: Новини